Sydänmerkki on luotettava ja suomalaisille tuttu merkki, joka kertoo ravitsemuksellisesti tasapainoisesta ja suositusten mukaisesta valinnasta myös ravintolassa. Compass Groupin tavoitteena on, että jopa 50 % uudesta reseptiikasta täyttää Sydänmerkki-aterian kriteerit, mikä tarkoittaa konkreettista askelta kohti terveellisempää ja vastuullisempaa ruokapalvelua.
"Olemme innoissamme voidessamme tarjota asiakkaillemme entistä selkeämmin terveellisiä valintoja. Sydänmerkki tuo näkyväksi sen työn, jota teemme päivittäin laadukkaan ja vastuullisen ruoan eteen," kertoo Kirsi-Maria Hoikka, Compass Groupin johtava ravitsemusasiantuntija.
Yhteistyö tukee kansallisia ravitsemustavoitteita
”Mahdollisuus valita terveellinen ateria vaivattomasti Sydänmerkin avulla, on hieno vastuullisuusteko. Ravitsemuksellisesti laadukas ruoka edistää terveyttä sekä tuo vireyttä ja jaksamista niin työpäiviin, opiskeluihin kuin leikkien lomaan”, ruokapalveluiden asiantuntija Mari Olli Suomen Sydänliitosta sanoo
Yhteistyö Sydänmerkin kanssa tukee paitsi Compassin omia vastuullisuustavoitteita, myös laajempia kansallisia pyrkimyksiä edistää terveellistä ruokailua suomalaisissa arjen ympäristöissä.
Sydänmerkin käyttöönotto tarjoaa asiakkaille konkreettisen työkalun terveellisten valintojen tekemiseen ja vahvistaa Compassin asemaa edelläkävijänä ravitsemuspalveluiden kehittämisessä.
Käytännön toimet näkyvät ravintoloissa
Terveellisten vaihtoehtojen tunnistettavuuden parantamiseksi ravintoloihin tuodaan näkyvää ja selkeää viestintää Sydänmerkki-aterioista, jotta asiakkaat voivat tehdä tietoisia valintoja helposti. Samalla ravintolahenkilöstölle järjestetään koulutuksia, joiden avulla he voivat tukea asiakkaita terveellisten vaihtoehtojen äärellä ja vastata Sydänmerkkiin liittyviin kysymyksiin. Compass seuraa aktiivisesti Sydänmerkki-aterioiden osuutta tarjonnassa sekä niiden vaikutuksia asiakastyytyväisyyteen, mikä tukee jatkuvaa kehittämistä ja vastuullisuustavoitteiden toteutumista.