Sydänmerkki-ateria on terveellisen ravintolaruoan merkintäjärjestelmä. Se helpottaa ruokailijaa terveellisen aterian kokoamisessa ja ruoan valmistajaa terveellisen ruoan valmistamisessa. Ruokapalvelun tilaaja puolestaan voi määritellä Sydänmerkin avulla tarjouspyyntöön parhaan mahdollisen tarjonnan ruokailijoilleen. Sydänmerkin käyttö ravintoloissa on alkanut vuonna 2008. Ensimmäisenä sen otti käyttöön Palmia.
Sydänmerkki-ateria pähkinänkuoressa
Sydänmerkki helpottaa laadun varmistusta ja asiakasviestintää:
- Sydänmerkki-ateria varmistaa, että tarjolla on ravitsemussuositusten mukaista ruokaa ja
- Sydänmerkin avulla viestitään helposti ja yksinkertaisesti terveellisten aterioiden tarjoamisesta.
Eli tehdään asiakkaan valinta helpoksi ja ruokapalveluiden hyvä työ näkyväksi
Kysy hakemisesta
Lisätietoa Sydänmerkin käyttöoikeuden hakemisesta ravintoloihin
Mari Olli/ 050-3677233 / mari.olli@sydanliitto.fi