Sydänmerkin hyödyt

Sydänmerkki on tunnettu ja kuluttajien arvostama brändi. Se vaikuttaa tutkitusti kuluttajien ostopäätökseen.

Sydänmerkki on ainoa symboli, joka viestii tuotteiden ravitsemuslaadusta. Merkki ja sen merkitys tunnetaan hyvin: keskimäärin 80% kuluttajista tuntee merkin ja noin puolet tekee sen perusteella ostopäätöksiä. Markkinointi & Mainonta -lehden brändien arvostustutkimuksessa Sydänmerkki oli vuonna 2017 sijalla 22.

Kuluttajien ajatuksia Sydänmerkistä

  • Sydänmerkki on tarpeellinen, koska se helpottaa ruokavalintoja
  • se sopii kaikille, iästä ja terveydentilasta riippumatta
  • Sydänmerkkiä hyödyntävä yritys, elintarvikkeiden valmistaja, kauppa tai ravintola on vastuullinen

Miksi Sydänmerkkiä hyödynnetään? Kumppaneiden ajatuksia

  • Sydänmerkki auttaa tuotteita erottumaan
  • Sydänmerkin kautta tuotteet ja palvelut saavat lisänäkyvyyttä pienin kustannuksin. 
  • Sydänmerkki on riippumattoman ja luotettavan tahon arvio ravitsemuslaadusta
  • merkkiä pidetään luotettavana ja tarpeellisena
  • imagosyyt ja lisäarvo: Sydänmerkki lisää myyntiä