Sydänmerkki on tunnettu ja kuluttajien arvostama brändi. Se vaikuttaa tutkitusti kuluttajien ostopäätökseen.
Sydänmerkki on ainoa symboli, joka viestii tuotteiden ravitsemuslaadusta. Merkki ja sen merkitys tunnetaan hyvin: keskimäärin 80% kuluttajista tuntee merkin ja noin puolet tekee sen perusteella ostopäätöksiä. Markkinointi & Mainonta -lehden brändien arvostustutkimuksessa Sydänmerkki oli vuonna 2017 sijalla 22.
Kuluttajien ajatuksia Sydänmerkistä
- Sydänmerkki on tarpeellinen, koska se helpottaa ruokavalintoja
- se sopii kaikille, iästä ja terveydentilasta riippumatta
- Sydänmerkkiä hyödyntävä yritys, elintarvikkeiden valmistaja, kauppa tai ravintola on vastuullinen
Miksi Sydänmerkkiä hyödynnetään? Kumppaneiden ajatuksia
- Sydänmerkki auttaa tuotteita erottumaan
- Sydänmerkin kautta tuotteet ja palvelut saavat lisänäkyvyyttä pienin kustannuksin.
- Sydänmerkki on riippumattoman ja luotettavan tahon arvio ravitsemuslaadusta
- merkkiä pidetään luotettavana ja tarpeellisena
- imagosyyt ja lisäarvo: Sydänmerkki lisää myyntiä